Rehabilitacja i fizjoterapia
Zdrowy wzrok i jego korygowanie

Nowe wytyczne dla DTCA – wystarczy, aby wzmocnić pozycję konsumentów

Posted in Uncategorized  by admin
May 22nd, 2018

Jako jeden z zaledwie dwóch krajów, które dopuszczają reklamę bezpośrednią (DTCA) produktów farmaceutycznych, Stany Zjednoczone zarzucają Agencji ds. Żywności i Leków (FDA) uregulowanie tej reklamy, aby nie wprowadzać konsumentów w błąd. Kiedy producent leków publikuje lub nadaje oświadczenie, że jego lek ma korzyści w danej chorobie, FDA wymaga, aby zawierał on również informacje o ryzyku produktu. Ponieważ nie jest możliwe, aby firmy umieściły wszystkie ważne informacje o swoich produktach w reklamie telewizyjnej, FDA wymaga od nich skierowania widzów do pełniejszych informacji, np. W drukowanej reklamie magazynu. Firmy dążyły do spełnienia tego wymogu, uzupełniając kolorowe, przekonujące reklamy o jedną lub dwie strony suchego tekstu, podając wymagane informacje, często po prostu używając języka, który FDA zatwierdziła do innych celów, takich jak ulotki informacyjne dla lekarzy przepisujących lek. Jednak badania pokazują, że większość pacjentów, którzy próbują odczytać te ujawnienia, jest dla nich trudna do zrozumienia, a wielu nawet nie próbuje ich zrozumieć1. Teraz FDA jest w trakcie dostosowywania przepisów DTCA, dążąc do zapewnienia większej ilości informacji. Zapewnienie, że pacjenci otrzymują odpowiednie ostrzeżenia o najbardziej znaczącym ryzyku – ale jego modyfikacje prawdopodobnie nie posuną się dostatecznie daleko, aby naprawdę skłonić konsumentów do podejmowania mądrych decyzji dotyczących narkotyków, które wkładają do swoich ciał. Wiosną FDA zrewidowała swoje wytyczne dotyczące informowania o ryzyku w DTCA, która była w formie projektu od 2004 roku.1 Agencja od dawna zaleca stosowanie języka nietechnicznego (np. Senność zamiast senność ), ale teraz także zaleca wykorzystanie formatu opartego na dowodach do przekazywania takich informacji. Badania FDA wspierają użycie pola Fakty o narkotykach , takiego typu, które okazało się skuteczne w przypadku produktów dostępnych bez recepty, o znanych nazwach Zastosowania i Ostrzeżenia . Alternatywnie, firmy będą mogły używać format pytań i odpowiedzi, jak niektórzy już robili.
Projekt wytycznych daje firmom dodatkową swobodę w zakresie rodzajów ryzyka, które należy ujawnić i w jaki sposób. Mimo że FDA nadal nalega, aby wszelkie czarne skrzynki zawierały ostrzeżenia i przeciwwskazania, firmy będą mogły teraz pominąć wzmiankę o innych niepożądanych zdarzeniach. Wytyczne nakazują firmom uwzględnienie jedynie najpoważniejszych i najpowszechniejszych zagrożeń stwarzanych przez produkt. Pomysł, że w rzeczywistości pomaga to konsumentom w zmniejszeniu dostępnych informacji o ryzyku produktu, może być sprzeczny z intuicją, ale FDA jest rozsądnie zaniepokojony tym, że motyw niezwykle rzadkich zagrożeń może odciągnąć lub nawet zbanalizować bardziej znaczące wady produktu. .
Mimo to w poradniku pojawiają się trudne pytania o to, które ryzyko należy wykluczyć, i niepokojące jest to, gdy dyskrecję przyznaje się marketerom, którzy są zainteresowani ograniczaniem ogólnego ryzyka. Dla przemysłu taka dyskrecja to miecz obosieczny. Jeżeli pacjent odczuje niekorzystny skutek i złoży pozew, sąd cywilny może uznać, że reklama wprowadzała w błąd, a obrona firmy może być słabo poparta przez niejasne wskazówki FDA. Niektóre konserwatywne firmy mogą zatem preferować dalsze dostarczanie wyczerpujących list, a nowe wytyczne pozwalają im to robić
[przypisy: wkładki ortopedyczne, kursy dla fizjoterapeutów, fizjoterapia Poznań ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: fizjoterapia Poznań kursy dla fizjoterapeutów wkładki ortopedyczne